Sunday 24 February 2013

MEH WAT PAU….


Masa cuti2 cenggini biasanya aku suka baking or cooking…tp kdg2 tgk mood gak laa kann….hari tu aku wat pau…lama dah wat….mula2 aku wat inti dulu…memandangkan aku peminat kari yg tegar…maka haruslaa aku wat inti kari…masa aku outstation kt KK, Sabah hrtu aku dpt byk udang kering..so aku pon wat inti kari udang kering bersama kentang….semestinya sedappp…kalau nk tya aku sukatan dia…hmmm….aku men campak ikut suka….hahahahahahah

bulatkan kecik2 supaya senang nk masukkan inti


inti...kacang merah dan kari kentang udang kering


ready tok dikukus...yg bertanda tu kacang merah...

proses mengukus lebih mudah dengan steamer elektrik

inilaaaa hasilnyerrrrr......

Haritu aku wat pau 2 inti…satu kari….satu g kacang merah….nyummmmmm….sedappppp….tapi masa aku wat hrtu aku kehabisan tepung pau…so aku guna tepung gandum jerrr….rasanye xbyk beza sgt…Cuma xbape gebu sgt laaaa….dan wat pertama kali aku kukus pau guna steamer elektrik….hadiah kawen aku dulu….hehehehehhe….selama ni aku lupa pasal steamer ni…yelaaa dok simpan kt dalam cabinet jerrr…dan biasa nye aku guna steamer yg manual tuhhh…tp bila dh pakai steamer elektrik ni aku rsa mcm best laa plak…cepat dan mudah…len kali leh masak ikan gn steamer nihhh…..best2….

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...