Saturday 16 February 2013

INI SIKAP ORANG KITA????

Bila aku pegi ke tempat shopping complex...aku suka perati org yg guna troli untuk letak barang....bukan perati per...tp suka perati sikap org kita yg suka letak troli sesuka hati selepas loading barang di tempat letak kereta....dan yg paling best...boleh berlalu mcm tu jer tanpa rasa bersalah....

Kalau ikutkan memang laa da org yg bertanggungjawab yg dilantik oleh pihak pengurusan untuk mengutip troli berkenaan di tempat parking...tp itu tak bermakna kita kena letak troli tu merata tempat sampai menyusahkan org lain....mungkin korg sukar menggambarkan....biar gambar ini menceritakan keadaan yg bagaimana troli itu mnyusahkan org lain.....


Nampak x? Ini yg aku maksudkan....cuba laa jadi org yg lebih bertanggungjawab...pe salahnye letak troli tu kt tepat yg lebih sesuai....aku x mintak pon suh letak smpai masuk balik shopping complex tu...sekurang2nya tidak menghalang laluan org lain...tp yg paling mengecewakan yg wat tu sebangsa ngn aku....eh jap..aku bangsa aper?? Melayu?? Cina?? Melanau???....tp yg pasti seagama dgn aku......

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...